ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا / قیمت و کیفیت عوامل موفقیت بازرگانان ایرانی در اوراسیا

  •  شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶

 لینک تماشا و دریافت ویدیو

شماره قسمت: ۱۸۲

کارشناس ارشد وزارت امور خارجه در حوزه موافقتنامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: بازرگانان ایرانی با توجه به قیمت و کیفیت مناسب می‌توانند سهم خوبی از بازار اوراسیا کسب کنند.چشم انداز چهارشنبه ۱۲ آذرعزیز منصوری، کارشناس ارشد وزارت امور خارجه در حوزه موافقتنامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گفتگوی زنده در برنامه چشم‌انداز شبکه ایران کالا گفت: جمعیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا تقریباً ۲.۵ برابر جمعیت ایران، وسعت کشورهای این اتحادیه ۱۲.۲ برابر کشور ما، تولید ناخاص اتحادیه اوراسیا ۲.۷ برابر ایران و درآمد سرانه کشورهای عضو این اتحادیه ۱.۵ برابر ایران است. یعنی تجار ایرانی می‌توانند از فرصت جمعیت بیشتر و قدرت خرید بیشتر در این منطقه استفاده کنند. وی افزود: سرانه تجارت خارجی هر بازرگان ایرانی در سال ۷۵ دلار است درحالی که این سرانه برای تجار سایر کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۴ هزار و ۲۰۰ دلار است. حضور در بازار اوراسیا موجب افزایش کیفیت کالاها و ایجاد فضای رقابتی بین تولیدکنندگان داخلی می‌شود. قیمت و کیفیت دو عامل موفقیت بازرگانان ایرانی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا است. کارشناس ارشد وزارت امور خارجه در حوزه موافقتنامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا بیان کرد: می‌توان گفت تولید کننده‌ای که شرایط لازم برای حضور در بازار کشورهای اوراسیا را دارد قطعاً کالایی با کیفیت را در داخل کشور نیز تولید می‌کند. یکی از مشکلاتی که تجار در داخل کشور دارند تقابل سیاست حمایتی از محصولات ایرانی و محصولات خارجی است. آرتور نیکلا اف، معاون اول اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری تاتارستان گفت: اکنون وضعیت خوبی در تبادلات تجاری ایران و تاتارستان وجود دارد. برقراری خط هوایی پرواز مستقیم بین جمهوری تاتارستان و ایران نیز بر بالا بردن سطح ارتباطات تجاری تأثیر داشته است. متأسفانه به خاطره شیوع بیماری کرونا تاتارستان ملزم به بستن مرزهای خود با کشورهای همسایه شد و همین موضوع تا حد زیادی بر واردات ما از ایران تأثیر گذاشته است. وی افزود: در اتاق بازرگانی جمهوری تاتارستان تلاش می‌کنیم تا تجار تاتارستانی را به خوبی با مزیت‌های تجارت با ایران آگاه و آن‌ها را به تبادل کالا با این کشور تشویق کنیم. هر کارآفرین که به کشور دیگر می‌رود همیشه باید مد نظر داشته باشد که چه بازاری در اتنظار او است و درواقع نیاز‌های مردم ساکن مقصد خود را بشناسد. بنیامین غفاریان، رئیس دپارتمان همکاری‌های بازارهای خارجی گفت: وقتی بازرگانان ایرانی می‌خواهد روابط مناسبی را با تجار کشورهای اتحادیه اقصادی اوراسیا برقرار کنند باید نمایندگی‌های قانونی را در کشور مقصد تأسیس کنند. چنین شرایطی این امکان را برای بازرگانی ایرانی فراهم می‌سازد که کالاهای صادراتی را در خاک کشور مقصد و به نام نمایندگی قانونی ثبت و نگهداری کند. سید علی دارابی، رئیس نمایندگی صدا و سیما ایران در مسکو گفت: حجم کالاهای ایرانی در جمهوری‌های مسلمان جنوب روسیه بسیار زیاد است و مردم این مناطق از کالاهای ایرانی استقبال مناسبی می‌کنند. تجار این مناطق همکاری‌های وسیعی با بازرگانان ایرانی به ویژه در استان‌های شمالی کشورمان دارند. وی افزود: در دیگر مناطق روسیه کالاهای ایرانی آرام آرام جای خود را باز می‌کنند. اکنون کالاهای ایرانی نظیر کیف و کفش و محصولات باغی و زراعی در مسکو وجود دارند. ارتباطات فرهنگی کشورهای اتحادیه اوراسیا با ایران سبب شده مردم این کشورها به کالاهای ایرانی علاقه زیادی داشته باشند. سعید جمالی، رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت صادرات GB گفت: این شرکت در تلاش است تا با همکاری اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا برنامه‌های آمورشی مفیدی را برای بازرگانان ایرانی برگزار کند. وی افزود: سلسله وبینارهایی با حضور نمایندگان ۴۰ کشور مقصد صادراتی ایران برگزار کرده و در آینده نیز برنامه‌های مشابهی داریم.

۰ پاسخ به "ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا / قیمت و کیفیت عوامل موفقیت بازرگانان ایرانی در اوراسیا"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی شده توسط : گروه آموزشی GB Training - آموزش برای همه - Training For All