• ورود
  • هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا/ اصلاح تعرفه‌های گمرکی لازمه ارتقا جایگاه تجاری ایران در اتحادیه اوراسیا

  • سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ ۱۲:۱۸
ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا/ اصلاح تعرفه‌های گمرکی لازمه ارتقا جایگاه تجاری ایران در اتحادیه اوراسیا

 دریافت ویدیو

شماره قسمت: ۱۸۰

سفیر ایران در ارمنستان گفت: ایران برای تقویت جایگاه تجاری خود در اتحادیه اقتصادی اوراسیا باید برخی از قوانین تجاری را اصلاح کند. چشم انداز دوشنبه ۱۰ آذرعباس ظهوری، سفیر تام الاختیار و فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در گفتگوی زنده در برنامه چشم‌انداز شبکه ایران کالا گفت: عدم ثبات در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و سیاست‌های کلان به صورت پایه‌ای تأثیر منفی بر میزان و کیفیت صادرات کشور می‌گذارد. اگر ایران بخواهد جایگاه خود را در اتحادیه اقتصادی اوراسیا تقویت کند باید برخی از قوانین تجاری مانند تعرفه‌های گمرکی را اصلاح کنیم. وی افزود: هرکدام از سازمان‌های کشور باید به وظایف خود در زمینه توسعه ارتباطات تجاری عمل کرده و با دسته‌بندی مشکلات و نیازهای بازرگانان، موانع موجود در مسیر افزایش صادرات را برطرف سازند. در فرایند صادرات به نقاط مختلف دنیا سازمان‌ها و ارگان‌های مختلفی نقش دارند که باید همکاری لازم را داشته و نقش خود را به خوبی بشناسند. سفیر ایران تام الاختیار و فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان بیان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در صادرات ابتدا باید بخش‌های ضعیف در داخل را شناسایی کنیم و بعد از رفع مشکلات در مورد کشور میزبان آگاهی کسب کنیم. موفقیت در کشورهای که به عنوان مقصد صادراتی تعیین می‌شود در گرو شناسایی چارچوب‌های اقتصادی آن کشور است. عزیز منصوری، کارشناس ارشد وزارت امور خارجه در حوزه موافقتنامه تجاری با اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: ایران در سال جاری ۰.۵ درصد از تولید خالص جهان را در اختیار خود دارد و میزان تجارت بین‌المللی کشور برابر با ۶۰ میلیارد دلار است. ایران با ۱۵ کشور مرز خاکی مشترک دارد و این تعداد از همسایه‌های خارجی فرصت تجاری مناسبی را برای ما به وجود می‌آورد. کشورهای همسایه ایران در سال گذشته هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار واردات داشته‌اند. وی افزود: هدف تعیین شده برای صادرات ایران در چشم‌انداز ۱۴۰۴ حدود ۱۲۰ میلیارد دلار است ولی اکنون با این رقم فاصله بسیار زیادی داریم. بیش از ۸ هزار قلم کالای قابل صادرات در جهان وجود دارد که از این تعداد ایران فقط ۲ هزار کالا را صادر می‌کند و از میان همین دسته نیز ۵۰۰ قلم کالا بیش از ۹۰ درصد صادرات کشور را تشکیل می‌دهند. سید رضا هاشمی کارشناس ارشد امور کشورهای مشترک المنافع مستقر در سفارت ایران در مسکو گفت: ایران اکنون از لحاظ ارتباط تجاری زمینی با روسیه فقط از طریق آذربایجان امکان حمل کالا را دارد و امیدواریم سفارت ایران در ارمنستان مسیر جدیدی را از داخل این کشور برای بازرگانان ایرانی باز کند. وی افزود: در حال حاضر کارگروهی توسط فعالان اقتصادی در مسکو تشکیل شده است تا به زودی هلدینگ‌های تجاری بین‌المللی را به منظور گسترش ارتباطات اقتصادی ایران و روسیه ایجاد کنند. در یک فرایند موفق اقتصادی-تجاری ما به پنج شبکه نیار داریم که عبارتند از: شبکه تأمین کالا و بسته‌بندی، حمل‌ونقل، توزیع، حقوقی و بازاریابی و تبلیغات. هلدینگ‌های تجاری ایران و روسیه قرار است در همین چارچوب فعالیت خود را آغاز کنند.

فرصت طلایی صادرات به ارمنستان

بهمن ۱۷, ۱۳۹۹

۰ پاسخ به "ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا/ اصلاح تعرفه‌های گمرکی لازمه ارتقا جایگاه تجاری ایران در اتحادیه اوراسیا"

ارسال یک پیام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی شده توسط : گروه آموزشی GB Training - آموزش برای همه - Training For All